8 ugers Mindful Self-Compassion kursus

Unikt 8 ugers udviklingsforløb med Natalina Gabriel, psykoterapeut og mindful self-compassion underviser
8 onsdage kl. 17.30-20.00
+ en halv fordybelsesdag
Næste kursus starter onsdag den 18. marts 2020

Stop din indre kritiker og bliv din egen bedste ven!

  • Taler din indre kritiske stemme alt for højt?
  • Dvæler du ved dine fejl og utilstrækkeligheder frem for dine succeser?
  • Har du lettere ved at være venlig og tilgivende over for andre end dig selv?

Så er du bestemt ikke alene!

At elske os selv og acceptere os selv som de uperfekte mennesker vi er, kan for mange af os være en stor udfordring. Men det kan læres og det er netop her at Mindful Self-Compassion metoden har vist så gode resultater

Gennem Mindful Self-Compassion arbejder du med at møde dig selv med venlighed, medfølelse, omsorg og forståelse. Du lærer at behandle dig selv på samme venlige og omsorgsfulde måde, som du vil behandle en god ven, og dermed bliver du bedre til at berolige og trøste dig selv, når du har det svært.

Du vil lære virksomme teknikker til at

                  • Stoppe med at være så hård ved dig selv
                  • Motivere dig selv med venlighed og forståelse frem for med selvkritik
                  • Håndtere negative følelser og situationer med større lethed
                  • Være din egen bedste ven – med en mere kærlig og omsorgsfuld indre stemme
                  • Blive bedre til at mærke og lytte til dit hjerte og din krop
                  • Åbne op for mere nydelse og glæde i din hverdag
                  • Være omsorgsgiver for andre (privat eller professionelt) uden at brænde ud

I løbet af de 8 gange vil vi arbejde med følgende temaer:

Session 1: Introduktion til Mindful Self-Compassion

Session 2: At praktisere mindfulness og bevidst nærvær

Session 3: At praktisere kærlig-venlighed

Session 4: At opdage din indre medfølende stemme

Session 5: At leve livet med dybde og mening

Retreat: 4 timer med stilhed, fordybelse og selvomsorg

Session 6: At møde vanskelige følelser

Session 7: At transformere udfordrende relationer

Session 8: At sige JA til dig selv og dit liv

Udtalelse fra tidligere deltager:

“Det har været en rigtig god oplevelse at deltage i Mindful Self-Compassion-kurset.

Jeg har tidligere været på mindfulness 8 ugers kursus, været på meditations retreat og har arbejdet med self-compassion meditationer på egen hånd.

Men det har været en helt anden oplevelse af deltage i dette forløb med fokus på medfølelse.

Jeg har fået en ny dimension oven på min meditation.”

Læs flere udtalelser

Sådan foregår kurset:

                  • Vi mødes 8 gange 2,5 timer + en søndag med 4 timers fordybelse, stilhed og selvomsorg.
                  • Kurset er oplevelsesorienteret og vil bestå af korte oplæg, meditationer og øvelser. Der vil være tid til refleksion, dialog og spørgsmål undervejs.
                  • Intentionen er at give dig en oplevelse af hvad Self-Compassion er og hvordan det mærkes kropsligt, følelsesmæssigt og mentalt, når vi møder og rummer os selv med venlighed og omsorg.
                  • Der er stor vægt på at skabe afslappede og trygge rammer. Forløbet skal ses som ressourceopbyggende og ikke terapi.
                  • Du får skriftligt materiale med inspiration, øvelser og gode råd samt adgang til lydfiler med guidede mindfulness self-compassion meditationer øvelser.
                  • Kursusleder er Natalina Gabriel, som er erfaren mindfulness  underviser, psykoterapeut og stresscoach. Natalina er uddannet mindful self-compassion teacher og har undervist i MSC siden 2015.
                  • Små hold med max. 10 deltagere.

Hvad betyder Self-Compassion?

Self-compassion er hjertet i mindfulness og self-compassion teknikker hjælper os med at være venlige og omsorgsfulde over for os selv i stedet for at være kritiske og dømmende. Self-Compassion lærer os at føle os forbundet med andre når vi har det svært, i stedet for at føle os isolerede og alene. I modsætning til selvtillid handler Self-Compassion ikke om at vi skal være noget helt specielt eller bedre end andre mennesker. I stedet kommer vi at drage omsorg for os selv og opdage at vi alle går igennem svære tider i vores liv og at debt bare er menneskeligt at blive ked af det og opleve livet som svært. Læs mere om Self-Compassion her

Forskningen taler sit tydelige sprog

Der er gennem de senere år lavet en lang række videnskabelige studier af effekten af self-compassion og resultaterne viser at self-compassion er en mirakuløs ingrediens, når vi møder livets udfordringer. En daglig self-compassion praksis er stærkt forbundet med oplevelsen af følelsesmæssig velvære, mindre stress, angst og depression, en bedre evne til at holde fast i sunde vaner som fx kost og motion og støtter os i at udvikle mere tilfredsstillende relationer til andre.

Udtalelser fra tidligere deltagere

Det har været så skønt og godt for mig at være med på kurset og fordybe mig. Meditationerne var fantastiske – dejligt at jeg nu kan lytte til dem derhjemme”

Det har været et spændende kursus. Jeg har fået mange selvindsigter.”

Det har været trygt at være med på kurset og har givet ro. Den kærlige åndedræts-meditation var utrolig dejlig”.

PRAKTISK INFO

Datoer:

8 onsdage 17.30-20.00

Marts:  18. og 25.

April: 1., 15., 22. og 29.

Maj: 6. og 13.

Retræte-fordybelsesdagen er lørdag den 25. april 2020 kl. 10.00 – 14.00

OBS: Ingen undervisning i uge 15 (påskeferie).

Sted
SEOP

Vester Voldgade 96, 2. Sal.

1552 København V

Pris:

3.900 kr.

EARLY-BIRD PRIS: kr. 3.450 indtil 18. februar

Prisen inkluderer 24 undervisningstimer, undervisningsmanual samt adgang til en samling af lydfiler med self-compassion meditationer og mindfulness øvelser.

Der er mulighed for at betale i 2 rater. Kontakt Natalina for at høre nærmere på gabrielnatalina@gmail.com

Udtalelser fra deltagere

Jeg ankom med lavt selvværd…og er blevet meget bedre til at acceptere det menneske jeg er med alle de svære følelser indeni

Tak for en helt fantastisk rejse sammen med dig og dit 8 ugers Mindful Self-Compassion forløb.

Det har været en helt igennem enestående oplevelse, som er gået lang over mine vildeste forhåbninger.

Jeg ankom med lavt selvværd – god til at slå mig selv oven i hovedet – usikker pige, der var meget bedre til at bekymre sig om – og vise omsorg for andre end for mig selv.

Gennem dine helt fantastiske meditationer og self-compassion øvelser har jeg stille og roligt ændret mit syn på og indstilling til mig selv.

Jeg er blevet meget bedre til at huske mig selv, elske mig selv og ikke mindst acceptere den person jeg er med alle de svære følelser der er inden i mig.

Jeg vil helt klart anbefale kurset til ALLE sensitive personer. Det er en kæmpe øjenåbner og en mega hjælp til at forstå hvorfor vi er som vi er. 

– Heidi

Jeg har i løbet af de 8 uger lært at blive min egen bedste ven og har fået en større ro i at være mig og vide at jeg er værd at elske ️

Tusinde tak for et helt fantastisk kursus.

Du har en dejlig, rolig, kærlig og nærværende måde at undervise på og en skøn og beroligende stemme når du guider i meditationer.

Jeg elsker de fleste at dine meditationer og der er altid en der lige passer til det jeg har brug for. Og det er blevet en fast rutine hver dag.

Jeg synes, at det at kurset er for særligt sensitive gav en helt fantastisk energi og en accept og rummelighed over for hinanden.

Jeg har i løbet af de 8 uger lært at blive min egen bedste ven og har fået en større ro i at være mig og vide at jeg er værd at elske.

Og blevet bevidst om, at jeg hver dag har fortjent at gøre noget godt for mig selv som gør mig glad.

Jeg er meget taknemmelig for at have deltaget på kurset og vil helt klart anbefale det til andre særligt sensitive.

– Trine

Jeg har indset at jeg er på min egen rejse, at jeg kan tillade mig at være mig. Det er stort for mig.

Det har været helt fantastisk bare at få åbnet op til en verden som jeg ikke kendte med alle de indsigter, meditationer og uformelle øvelser som vi har lavet.

I dag har jeg fået en helt anden ro og et andet syn på mig selv, men også på andre mennesker, hvordan de ikke skal påvirke mig, men at de er på deres egen rejse.

Jeg vil anbefale kurset til andre og sige at du er en fantastisk underviser og at det er fantastisk at møde og lære sig selv at kende, samt at det er ok bare at være dig, samt at hvis du også lærer de rigtige tekniker til dette – så er du på vej mod et meget mere positivt liv uden den negative indflydelse fra andre som skal fylde det hele.

– Jeanette

Flere udtalelser fra tidligere deltagere:

Hvordan har det været at deltage i MSC kurset?

”Det har været en rigtig godt oplevelse at deltage i kurset. Jeg har tidligere været på mindfulness 8 ugers kursus, været på meditationsretreat og har arbejdet med self-compassion meditationer på egen hånd.

Men det har været en helt anden oplevelse af deltage i dette forløb med fokus på medfølelse. Jeg har fået en ny dimension oven på min meditation.”

”Tak for et kursus, der rykker! I er så gode sammen og I er så gode til at skabe et trygt, nærværende rum, med plads til alle os. Der er mening, god struktur og veloplagthed i jeres undervisning. Jeg er så glad for at være med.”

”Det har været trygt at være med på kurset og har givet ro”.

”Det har været så skønt og godt for mig at være her og fordybe mig”

”Jeg har både følt mig velkommen i et fællesskab og haft muligheden for at være med mig selv. Jeg har følt mig tryg.”

”Det har været udviklende og givet mange selvindsigter”

Om undervisningen, materialet, de guidede meditationer

”MSC meditationerne har været fantastiske – jeg er kommet meget dybt ned.”

”God grundig, velforberedt, spontan, humorfyldt, plads til det svære, brugbart værdifuldt materiale og meditationer.”

”Det har været fuldkommen fantastisk. I har begge nogle dejlige stemmer på meditationerne og jeg mærker at I mener det”

”Meget brugbart med forskellige temaer hver gang. Fedt med variationen i øvelserne. Der er noget for alle.”

Hvordan har du det sammenlignet med da du startede på kurset?

”Jeg har fået endnu mere ro og tænker at jeg kommer godt videre, hvis jeg arbejder videre ad den vej jeg står på nu.”

”Jeg er helt klart blevet mere rolig og tager tingene mindre personligt. Jeg passer bedre på mig selv.”

”Jeg har det meget bedre. Mere nærvær, mere ro. Bliver dagligt overrasket over mine nye reaktionsmønstre…”

”Jeg hviler mere i mig selv. Har mere ro”

”Jeg har været på en god rejse, der ikke er slut…”

Det bedste ved kurset…

”At være en del af et forløb og opleve den stemning der opstår når man arbejder med self-compassion.”

”Det bedste ved kurset har været undervisernes forståelse, kærlighed og venlighed” J

”Retreat-dagen – stilheden, fordybelsen”

”Det hele (og jeg mener det)!

Copyright 2019 © natalinagabriel.dk | Udvikling og design af Lægeweb